Správa uživatelů
Pokud chcete vytvořit nového uživatele s přístupem do enectivy, nebo upravit již existujícího uživatele klikněte na Správa uživatelů v panelu dole nalevo.
Zobrazí se vám seznam uživatelů, které máte právo vidět (o tom více později). Uživatelé si můžete seřadit kliknutím na nadpis sloupce, podle kterého je chcete seřadit.
Vytvoření nového uživatele
Kliknutím na Vytvořit nového uživatele se vám zobrazí formulář pro vyplnění údajů nového uživatele.
Kromě běžných údajů jako je jméno uživatele, emailová adresa je potřeba vybrat Oprávnění a Povolené objekty.
Oprávnění
Kliknutím na Porovnání uživatelských rolí se vám zobrazí na novém panelu vašeho prohlížeče tabulka, podle které můžete vybrat roli nového uživatele. Jednotlivé sekce možností odpovídají sekcím v enectivě. Každá role je specifická svými právy. Seřazeny jsou od role s nejvyššími právy do role s nejnižšími právy směrem zleva doprava. Nejvyšší práva má tedy Admin, nejnižší Host.
Příklad: Ředitel obchodního centra by chtěl, aby si nájemci obchodů mohli zobrazit vlastní spotřebu a náklady ve statistikách, aby věděli, za co a v jakém období platí nejvíce. Protože nechce, aby byli tito uživatelé schopni měnit nastavení měřidel a budov, podívá se do tabulky Porovnání uživatelských rolí a zjistí, že jejich účelu nejvíce vyhovuje role Nájemník.
Velice stručný popis rolí v enectivě je následující:
- Host - má pravomoc vidět téměř všechno, ale není schopen nic nastavovat
- Technik - může pouze přidávat/upravovat hromadné odečty
- Nájemník - má přístup ke statistikám, může si nastavit zasílané grafy, podívat se na faktury a reporty
- Facility manager - nemůže manipulovat se správou objektů, exportem dat, nebo ovládat řídící jednotky. Jinak může používat téměř všechny běžné funkce v rámci enectivy.
- Majitel - přístup ke všemu kromě ovládání řídících jednotek, mazání nastavení reportů a manipulování s koeficienty teoretické spotřeby budov
- Property manager - na rozdíl od majitele smí mazat nastavení reportů, nastavit radiátory a parametry rozúčtování tepla
- Admin - má všechny pravomoce - jako jediný vidí faktury za využívání enectivy, vidí koeficienty teoretické spotřeby, nastavení API, je automaticky přihlášen jako admin k ovládání řídících jednotek
Výše zmíněné role se dají po domluvě s naším týmem upravovat podle potřeb zákazníka.
V závislosti na vybrané roli se vpravo vedle Povolené objekty zobrazí kolonka Zobrazovat deaktivovaná měřidla, můžete tedy určit kdo je schopen vidět v seznamu měřidel i ta deaktivovaná.
Povolené objekty
Můžete regulovat, k jakým objektům bude mít uživatel přístup označením daného objektu vpravo v struktuře imitující skutečné rozložení budov/objektů v rámci vaší správy.
- Mějte na paměti, že jakmile udělíte přístup k jednomu objektu, uživatel bude mít přístup i ke všem objektům, které patří pod tento objekt a tedy i ke všem příslušným měřidlům a datovým řadám. (Není nutné je označovat všechny samostatně)
- Pokud chcete udělit přístup pouze do některého z objektů, který spadá pod danou budovu musíte vybrat pouze tuto konkrétní budovu.
Od tohoto nastavení se odvíjí i pravomoc přiřazovat nastavené grafy, nebo upozornění, nebo spravovat profily uživatelů ve správě uživatelů, kteří mají míň práv než on.
Co se týče nastavených grafů a upozornění, tak uživatel má právo přiřadit nastavený graf/upozornění pouze těm, kdo mají nižší, nebo stejnou roli jako on a kteří mají udělen přístup k danému objektu, nebo měřidlu, nebo datové řadě.